poniedziałek, 4 lutego 2013

Owerri, 31. lipca 2010



mango
Kochani,

Moje okrągłe urodziny na półmetku spowodowały szereg refleksji. Czym mierzyć jakość życia? Ilością i intensywnością doświadczeń? Zdobytą mądrością? Osiągnięciami? Dorobkiem, który odpowiada na pytanie „co po nas zostanie”? Doświadczenia – nie mogę narzekać, również na ich intensywność. Mądrość – wątpliwa, ale jednak człowiek pomalutku dojrzewa, osiągnięcia – w kategoriach ludzkich jakieś są, duchowo – nie da się ocenić samemu, znane Panu Bogu i jeśli są, Jemu należy je bardziej przypisać. Co po nas zostanie? – no, nie zostaną potomkowie. Dzieci i wnuków niet. Sztuki w kamieniu i budynków też jakoś nie widać (choć jeszcze czas, by coś wykuć). Trochę dobrych wspomnień i wdzięczności w sercach ludzkich, ale to szybko przeminie, bo i serca są często już bardzo stare, patrzące w kierunku tamtej strony. 
Podjęłam dobre, ważne decyzje, nie popełniłam dużych błędów, których trzeba by żałować. Mniejsze błędy stały się źródłem nauki i obróciły się na moją korzyść.
Tak, czy siak, bilans pozytywny, ale ponieważ jednak ciut mądrości przybyło, warto dokonać pewnej korekty wytyczonego kierunku na następne lata. Inne rzeczy stają się ważne. Człowiek bardziej chce coś tworzyć niż siebie rozwijać. Więcej z siebie dać, niż inwestować. Zwrócić hojnie dobro, którego się tyle otrzymało. I pomóc następnym pokoleniom.

W każdym razie metryka domaga się większej dojrzałości i odpowiedzialności. Pewnych rzeczy już nie wypada i wstyd głupoty, która by uszła młodzieży.

Kochani, dziękuję za wszystkie życzenia. Zawsze mnie zawstydzają, bo ja sama mam kłopoty z pamiętaniem dat. Przyszło mi nawet do głowy dobre natchnienie, żeby wprowadzić dni Waszych świąt do pamięci telefonu i poprosić go, żeby robił „ping” dzień wcześniej. Ciekawe, czy uda mi się wcielić ideę w życie.

Pozdrawiam i pamiętam
Ania

p.s. Przesyłam zdjęcie lokalnego mrowiska. Nie jest to jakiś tam zwykły, prosty kopiec ale skomplikowany wielopiętrowy budynek. Kto nauczył mrówki architektury?





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz